onsdag 2 mars 2011

Stolpar och fastmaskor

Den här veckan har jag varit hemma med sjuka barn. Är tyvärr lite yrslig själv så jag har passat på att slöa i soffan tillsammans med virkning i handen.
Alice fick en ny basker som jag virkade efter den hon växt ur. Så något mönster har jag inte. Börja med en ring med 4 lm och fortsätt runt med stolpar. Jag virkade en fm mellan dem så det blev glesare. Alice bestämde färgerna vitt, blått och brunt och är så nöjd nu.

Axels mössa hade jag inte heller något mönster till. Det blev fm på denna mössa. Axel har bestämt hur den ska se ut. Han ville ha den lite längre än vad jag tänkt mig, men det blev bra ändå.

Kram Nina

4 kommentarer:

  1. jag blir så imponerad av alla som är så där duktiga på att handarbeta!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken charmig basker du har virkat! Dina nya kuddar är jättefina, jag skulle också vilja ha något nytt.. får nog ta en tur till Hemtex. Allt gott/ Sofie

    SvaraRadera
  3. Tack snälla!
    Ulrika, du har kanske möjlighet att virka eller sticka under sjukhusvistelserna. Bara för att ha nåt annat i händerna och tankarna. Kanske det inte funkar, jag vet inte... Vi (barnen och jag) läser din blogg varje dag för en kommentar som kommer varje dag är :Hur är det med Lilly idag? Alice, 6 år, ber för Lilly och syskonen nästan varje dag, att de inte ska bli förkylda :) Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. Sofie, din blogg är så inspirerande. Passa på att besöka Hemtex nu när du kan köpa 3 kuddar och betala för 2! Det är inte så tokigt... Ha en skön vecka som kommer!

    SvaraRadera