lördag 6 mars 2010

Lördag

En vanlig lördag, finns det? Jag tycker att alla lördagar är olika. Varannan lördag gör jag vad jag vill, sover hur länge jag vill om inget är inplanerat på förmiddagen, äter frukost när jag vill, planerar min dag själv. De andra lördagarna vaknar jag när Alice tycker vi ska gå upp (det brukar bli vid 8, så det är ingen fara), frukosten äts när vi alla tre vill äta, planerna för dagen kompromissas fram, barnkanalen är på oftare.

Den här lördagen vaknade av att solen strålade och vardagsrummet var som en bastu. Axel satt vid datorn och vägrade tala om när han gick upp. Efter den sena frukosten åkte Alice och jag till Pingstkyrkans Second Hand. Axel ville fortsätta sitt dataspelande så han stannade hemma. Vilka fynd vi tjejer gjorde! I vimlet bland alla människor i butiken hittade jag några virkade spetsar och gamla, fina tryckknappar. Alice skulle få köpa lite till sitt kök och hittade 3 glas som var fina och 4 små koppar med fat som var i perfekt storlek till övriga servisen. Vi shoppade loss för totalt 35:-!
Efter korv-med-bröd-lunchen åkte vi till Pingstkyrkan på Tillsammansmatiné. Alice sjöng med barnkören Himlagung och Axel satt vid datorn och såg till att vi hade text på alla sångerna. Efteråt bjöds vi på semlor som vi åt med några vänner.

Sen var det dags att för lite hemmaliv. Skönt mys i soffan med Alice innan hon bestämde sig för att öppna sin restaurang och skriva en egen skylt. Tänk att det är så roligt och jobbigt att lära sig skriva! Maten fick Axel och jag laga...
Nu tittar vi på Melodifestivalen. Glassen är uppäten och Alice somnar nog närsom helst. Axel ska också i säng snart för att orka med morgondagen. Vi måste upp tidigt för man kan ju inte missa Vasaloppsstarten!

1 kommentar: