torsdag 18 mars 2010

Kladdmuffins

Kladdmuffinsreceptet har jag fått från min kusin Kerstin för några år sedan. De är helt suveräna! Bra att baka en sån här dag när Alice känner sig hängig och man behöver ta en paus från planerandet inför kursveckan vi ska ha nästa vecka. Kanske ska baka något gott till alla eleverna?

Kladdmuffins
Smält 100 g margarin och låt svalna.
Vispa 2 ägg och 2½ dl strösocker.
Blanda sedan i 1½ tsk vaniljsocker, 1 krm salt,
4 msk kakao, 2 dl vetemjöl och ½ tsk bakpulver.
Blanda till sist i det avsvalnade margarinet.
Fyll i smeten i ca 15 muffinsformar.
Grädda ca 10 min i 200 grader.

3 kommentarer:

  1. Kolla i min blogg så får du kanske en överraskning! Love you sis!
    Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Titta här vad jag hittade! En blogg där det står om mig tom. Hihi
    kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Självklart ska du ha all ära kära kusin!

    SvaraRadera