torsdag 13 maj 2010

Den som spar...

Så skönt att få vara ledig 5 dagar! Trots att jag verkligen gillar mitt jobb så ser man fram emot ledighet.
Om en stund ska jag tillsammans med 3 av barnen åka till Sala. Där bor mina föräldrar och min syster med familj. Jag ska röja bland mina gamla saker jag körde dit när jag flyttade från hästgården för 2 år sedan. De har blivit liggandes i mamma och pappas garage, men nu ska det rensas rejält. Det blir nog några vändor till tippen i morgon för nu kan jag inte spara en massa bara för att ha.
Tidigare hade jag ju 300 kvm hus, 150 kvm jättevind och några uthus. Det har jag inte längre. Jag ska be Albin ta med kameran så vi kan fota en del till Tradera och Blocket. Tänk att man kan samla på sig så mycket saker när man har plats.
Jag tänkte ofta att den där saken kan bli bra sen när jag fixat i ordning den, men det blev aldrig så. Men jag var inte som det äldre paret som var med i "Arga snickarn" i går kväll! Där verkade mottot vara "Den som spar den har", men jag vet att "Den som spar den har: oreda, trångt, för mycket av bråte och trist liv"... Så nu ska det röjas!

1 kommentar:

  1. Jag ska inte tillägga var du har fler saker.. hihi!
    Det ska bli så kul att träffas.
    Jag tar väl med mej släpkärran...
    Tar ni med hjälmar till barnen så de kan cykla och kicka?
    Du har ju så rätt! Man gör ju inte allt som man har tänkt sej med allt skräp man har.

    SvaraRadera