tisdag 9 april 2013

Omplantering av mig med?

Idag planterade jag om mina pelargoner. De nästan ropade sitt tack till mig. Då vändes tankarna mot mig istället. Det kanske är omplanteringsdags för mig också? Ny, större kruka med fräsch och näringsrik jord! Hmmm... jag undrar vad det innebär i mitt liv... I den stora krukan på bilden har jag faktiskt blandat två olika sorter och färger, en röd och en vit, utan att veta om det. Sticklingarna blandades i min mugg för två år sedan och när de sedan planterats och börjat blomma upptäckte jag "misstaget". Nu tycker jag bara att det är vackert. Våra misstag som vi gör kan ibland visa sig vara något som faktiskt blev bra, bättre än vi tänkt från början. Jag har fått många frågor som rör framtiden och olika med infallsvinklar. Vad framtiden bär med sig har jag inte en aning om, inte en susning i dagsläget, men jag är inte orolig utan förväntansfull! Ny, större kruka med fräsch och näringsrik jord! Jag undrar verkligen vad det kan innebära...
Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar