söndag 10 februari 2013

QuiltStugan

Min mamma Gittan har en, som många av er som läst bloggen tidigare, liten men så innehållsrik quiltbutik hemma på tomten i Sala. Många hittar dit från hela landet, men jag och min syster ville att ännu fler skulle få upptäcka hur mycket inspiration man kan få i en liten butik som QuiltStugan. Så vi satte igång och gjorde en webshop till mammas verksamhet. Det var mycket jobb och jag kliade mig många gånger i huvudet. Alla ca 800 tygerna ligger inte ute än, men några hundra har kommit på plats nu.
Bilderna är från ett tidigare blogginlägg men jag använder dem igen ändå. Visst blir man sugen på att sätta sig vid symaskinen och skapa? Nu är webshopen i gång och flera helt nya kunder har redan hittat dit. Jättekul! Så lätt och smidigt att handla hemifrån nu, men det man missar är ju den atmosfären som är i butiken med all inspiration.Har du vägarna förbi Sala så åk in... Har du inte den möjligheten kan du hitta Quiltstugan på http://quiltstugan.shop.textalk.se eller på Facebook.

Jag ska försöka hinna med en stund vid symaskinen idag, men det står lite andra saker på dagens to dolistan också. 

Kram Nina 

1 kommentar:

  1. Ett strålande arbete som ni döttrar har gjort! Denna sida ska spridas!

    SvaraRadera