torsdag 14 februari 2013

Mina hjärtan

Grattis på alla hjärtans dag!
-Jag älskar dig! brukar jag ofta få höra trots att jag är ensamstående mamma. Eller kanske just därför... Förr var jag inte lika bra på att säga det till mina barn. Nu när det bara är de två yngsta kvar hemma och jag är ensam förälder i hemmet blir det en tajtare gemenskap på nåt sätt.

Mitt ena A sa alltid från 2-årsåldern: -Min mamma är gullig! Och så har det fortsatt under alla år. Nu som nybliven tonåring säger han dagligen till mig att han älskar mig. Visst kan det bli en fras han slänger ur sig medan hans spel laddar eller så, men jag vet att han menar det. Mitt yngsta A säger det också till mig. Naturligtvis får de också höra mig säga att jag älskar dem, men jag skulle vilja hinna före oftare och inte bara svara dem. Jag har kanske alldeles för mycket annat i tankarna som inte är lika viktigt. 

Kortet på bilden gjorde jag för några år sedan men det är ingen som fått det av mig än. Vi får väl se om jag skickar iväg det någon dag...

Ha en alldeles underbar Alla hjärtans dag idag men glöm inte bort att säga till dina närmsta att du älskar dem andra dagar också!

Albin, Alexandra, Axel & Alice, 
jag älskar er alldeles oerhört mycket!

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar