tisdag 10 april 2012

Ringar på vattnet



På påskaftonen tog jag med mig mina barn Albin, Axel, Alice och deras kusin Linus på promenad vid Sala silvergruva. Det var samma sväng som vi tog i julas men nu var det några grader varmare och snön var försvunnen. Bland alla bruna löv som täcker marken dyker det upp blåsippor precis överallt. Alice och jag plockade en bukett till mormor. När vi gick över en av broarna stannade vi och tävlade i "Puhpinnar"...

En liten, liten, tunn pinne ger ringar på vattnet. 
Vad gör då inte vi? 
Det du och jag gör får konsekvenser, även för andra...

Kram Nina

1 kommentar:

  1. Så är det ju! - Jag hoppas bara de flesta ringar jag åstadkommer är positiva. (Att ens tro att alla skulle vara det vore ju knasigt. - Jag är ju människa, och det blir ju tokigt ibland, men då får man försöka reparera det genom att plaska till något riktigt bra sen. :D)

    SvaraRadera