torsdag 15 september 2011

Nytt jobb

I måndags började jag mitt nya jobb... ny arbetsplats, nya koder, nya kollegor, nya rutiner, nya arbetsuppgifter... så mycket nytt i min lilla hjärna, men kul är det! Ett fint rum stod och väntade på mig med mitt namn på skylten utanför jag kom på morgonen. Jag har inte satt min egen prägel på rummet än men det kommer. Vi håller till på våningen högst upp med utsikt över stan. Från mitt kontorsfönster har jag utsikt över innergården men när jag fikar och äter lunch ser jag båda mina stora barns hus. Min nya titel är: Antagningsassistent på Komvux.

Som jag skrev i tidigare inlägg hade vi i söndags 7-årskalas för Alice. Vi körde på förra årets succé så det blev cup cakes även i år. Jag satt och pratade med några föräldrar som var kvar medan storebror Axel hade hand om lekar och tävlingar med tjejerna. Vilken kille! Jag slapp hinna vara nervös inför att börja nytt jobb...

Den här helgen som kommer ska de små A:na och jag åka på Familjedygn med vår kyrka, Pingstkyrkan här i Eskilstuna. Det ska bli kul att komma iväg och ha trevligt med vännerna och barnen får leka med sina kompisar lördag och söndag. En helg att ladda batterierna på efter en tuff och intressant vecka! Hoppas du också har en skön helg framför dig.

Kram Nina


1 kommentar: