fredag 9 september 2011

Ingen panel

Sitter nu med en tapetkatalog framför mig. Jag ska få alla mina rum omtapetserade har min hyresvärd lovat. Ny matta i hallen och köket ska det också bli. Några andra grannar som fått nytt hemma hos sig nyligen har väntat länge efter att de beställt tapeter så jag blev förvånad när han sa att det vore väl bra om det blir innan jul... Jippi! tänkte jag. Sen inser jag att det även betyder att jag kommer att ha en vansinnig oreda och att de sex rummen ska tömmas också. Suck! När jag tapetserat om i mina tidigare hus har jag ju inte gjort alla rum direkt efter varandra utan hunnit vila efter varje rumstömning och inflyttning, men inte här inte.

Jag gick till hyresvärden i går för att hämta de stora tapetkatalogerna, tog cykeln för att slippa bära alla. Gissa om jag blev snopen när jag kom ut igen med en, endast en liten katalog som fick plats i cykelkorgen! Fioton 5. När jag kom hem och började bläddra fastar jag direkt för en blå medaljongtapet. Men det var just bara den jag fastande för på en gång också... Flera prover var överkryssade och på en del stod det "fondtapet" på. Urvalet begränsades ännu mer för mig. Nu har vi bläddrat fram och tillbaka, fram och tillbaka och har efter att ha varit över till grannar som har dessa tapeter och efter besök av Alexandra & Andreas landat i ett beslut. Jag tror att det ska bli riktigt bra.

 Kökstapeten jag valt. Bilderna kommer från Flugger.se

Tapeten jag fastnade för på en gång till vardagsrummets ena vägg.

Alice hade bestämt sig för en lite rosa tapet i går kväll med nästan det första hon sa i morse var att hon vill ha den vita istället. det är hon som har önskat sig nya tapeter sen vi flyttade in för snart två år sedan och hon är så förväntansfull nu. Axel däremot tycker att han kan ha kvar sin tapet och anser att det är konstigt att man kan hetsa upp sig för en sån här sak. Han valde direkt och vill knappt titta på nåt annat. Han har valt och så är det med det. Jag funderar kanske ett varv till för jag har till på måndag på mig. Fast egentligen är jag ju klar med mitt beslut i kök och hall. Det är ju så att jag egentligen bara vill ha vit träpanel i de rummen...

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar