lördag 27 november 2010

Happy advent 2010

Nu är det 1:a advent och det lyser fint i fönstren. Jag tycker att det känns som om man väntat på att det äntligen skulle bli adventstid i år. Tidigare år har det inte känts så juligt i november, men i år kom snön så tidigt och vi ville ta fram adventsljusstakarna och julstjärnorna
för att lysa upp världen.
Julgardinerna uppe och nyputsade fönster i köket
Min stjärna i vardagsrummet som är så stor och underbart fin

Tomteparet som står i fönstret sydde jag för många år sedan och var nog det första jag såg från Tilda. De är de första som kommer fram och de sista som får dyka ner i kartongen igen...

Kram Nina

2 kommentarer:

  1. Så fint du har! Dina tomtar är mycket finare än mina... måste spana in dina och sy ögon och fixa med gummans hand.
    Mina hamnade i barnfåtöljen idag, innan dess låg de väl inplastade i en kartong i bon.
    Det jag saknat mest idag, förutom min man, är att jag glömt köpa vita ljus... jag hade bara värmeljus och det gick inte så bra i adventsljusstaken. Imorgon blir det inhandling av ljus på skyltsöndagen och sen blir det kyrkan och lyssna på Nils Börje Gård med son!

    SvaraRadera
  2. Så vacker bloggheader!
    Förstår att de är först upp och sist ner!
    Kram Ke

    SvaraRadera