torsdag 1 juli 2010

Sommarbalkongen I

Äntligen kom jag iväg och köpte planteringsjord till min indiankrasse! Fattar inte varför det ska ta en sån tid med vissa saker... Nu är de i rätt kruka i alla fall :)

Påsen på vänstra sidan innehåller mina klädnypor. Den sydde jag förra året av min mormors gamla kökshanddukar jag nött ut. Det kommer kanske bättre bilder på den sen...

En margerit som jag fick från Ledarskolan i en blomgrupp har planterats om hit bland pelargonerna. Den växer så det knakar...
Pga att jag har en lite mindre balkong i år får balkonglådorna sitta på utsidan istället. Jag vill kunna se dem bättre, men det blev för trångt. Tanken var att de blå klockorna i blomgruppen från Ledarskolan skulle ta sig bättre i mitten av lådan, men de verkar lite sega.
Några pelargoner fick inte plats utan fick stanna kvar i köksfönstret. Om du undrar om jag glömt att byta julgardinerna och plocka ner hjärtat i julkartongen så är svaret: Nix, de sitter där året runt!

I morgon jobbar jag min sista dag innan jag går på 3 veckors semester :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar