torsdag 25 februari 2010

Korg av mormors lovikagarn


Mitt garnlager består till stor del av ärvda garner. Min mormor lämnade efter sig garn av alla dess slag. Från tunn, tunn tråd som hon virkade lakarnsspets av till riktigt tjockt lovikagarn. Ett av lovikagarnen var ett rött nystan, mycket vackert lindat. Länge funderade jag om jag skulle låta nystanet vara som det var eller om jag skulle göra något av det. Det blev till slut en korg... Den vita spetsen har inte min mormor virkat, men det blev en sån skön kontrast med tunn tråd mot tjock lovika men också ett minne av min mormor Gunhild.

2 kommentarer:

  1. Mormor skulle bli glad om hon såg denna fina skål! Hon gillade ju när saker kom till rätta...

    SvaraRadera
  2. Å när du tröttnar på att ha den som skål kan du ju ha den som mössa....Har själv skaffat garn idag, ska försöka mig på att virka lite, det var mycket längesen....

    SvaraRadera