lördag 20 oktober 2012

Hösten tjugohundratolv

Vilka vackra träd vi har fått ha den här hösten. Ibland går det så fort men i år känns det som att vi fick njuta lite längre. Tyvärr har det regnat så mycket, varje dag har det kommit från några droppar till skyfall eller regntunga skyar hela dagen. Men jag har lyckats få några bilder då det varit uppehåll.

  

 Kontrasterna som skapas på hösten ser man inte under någon annan årstid. Undrar om Gud förstod att vi behövde ha dessa färger att glädjas åt när det blir mörkare, blötare och kallare runt oss och vi känner att tröttheten börjar ta över. Det tror jag. Tack gode Gud för hjälpen!
I förra inlägget så började jag ta kort på ett träd på väg till parkeringen. Jag bestämde att jag skulle fota trädet med en veckas mellanrum och här kommer resultatet...

Nu är det inte så mycket kvar på trädet så jag nöjer mig med dessa bilder.

Kram Nina

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder - som vanligt!

    Babsan

    SvaraRadera
  2. Härligt med allal härlig färger...på höstlöven!!!
    Kram!

    SvaraRadera