torsdag 26 juli 2012

Lavendel, åkrar, stocksrosor och vägar

För några dagar sedan åkte jag till min kusin Kerstin som bor på landet utanför Julita med sin familj. Vi hade en härlig dag tillsammans och jag (stadsbo under de senaste 4 åren) fick njuta av landsbygdens tjusning. Kolla bara in blåklinten i åkern! Love it
Lavendeln var full med humlor, även om det bara syns en på bilden här. De surrade tyst i luften men var mest intresserade av alla lavendelblommor. Flera fjärilar kommer också till rabatten.
Stockrosorna fick också besök av humlorna. Vilka färger det finns i Guds natur! Alla dofter och alla färgnyanser som man bara kan suga in.
 Jag längtade ännu mer efter ett litet hus efter den här dagen. Jodå, jag vet mycket väl att det är mycket jobb också. Jag har ju till och med bott på en hästgård i 11 år med många olika djur så jag vet vad arbete på landet innebär. Många gånger var jag veckovis ensam hemma med de fyra barnen och alla djur och fixade det också. Men nu vill jag ju bara ha mitt eget hus och en egen trädgård. Längtar efter att få snickra, bygga och fixa hemma hos MIG...
 För att min dröm ska kunna bli uppfylld får jag lov att testa lite olika vägar och göra på annat sätt än jag brukar. Trots att det är låååång väg kvar så gäller det att ha målet i sikte hela tiden och inte ge upp. Ha en skön fortsättning på sommaren och njut de dagar solen tittar fram!

Kram Nina

1 kommentar: