söndag 25 mars 2012

Soulkungen

Strängnäs pingstkyrka en söndag eftermiddag jag sent kommer glömma. Konsert med Soulkungen Samuel Ljungblahd och Nya stadens storband stod på programmet. Visst har jag hört Samuel tidigare några gånger men inte med storband. Det var annorlunda och det blev ett ordentligt tryck i låtarna. Alla kyrkbänkarna var bortplockade så vi fick plats ordentligt, och det var ett smart drag för det var ändå ingen som skulle kunnat hålla sig still...
Min äldsta son Albin fick det ärofyllda uppdraget att vara ljudtekniker (han syns längst upp i högra hörnet i grå tröja). Som vanligt lyckades han mycket bra... I tidigare blogginlägg hade jag ju men när Samuel sjöng  You´ve got a friend och som ett av extranumren sjöng han just den sången tillsammans med oss. Var ju tvungen att ta med klippet från idag också.
Men jag får ju inte missa att ta nämna förbandet som bestod av bland annat Hanna Lundin och alla bröderna Berg. De var så duktiga så dem kommer vi få ser mer av i framtiden skulle jag tro!
Stämningen var på topp, fötterna värkte lite efter mycket taktgungande, händerna var röda efter allt klappande och jag mådde hur bra som helst! Att få uppleva sådana här stunder i livet hjälper till att lyfta resten av vardagarna man har. Fler sådana här stunder i mitt liv tack!

Kram Nina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar