fredag 23 november 2012

Julkudde #3

Julkudde #3 är virkad. Jag har använt ett tjockare bomullsgarn för att det ska passa kuddens storlek. Tyget till kudden är stuven av damastduken jag använde till kökslampan. Tänk att duken jag köpte på Pingstkyrkans Second hand för 15 kr har kommit till sådan nytta! När jag senast var där och kom ut med en fin notbok i handen, tänkte jag att nästan allt jag köper på Second hand förvandlas till något annat än vad det var tänkt till från början. Notpapperen jag köpte nu sattes på en grön kruka och kommer användas till fina strutar. Återbruk helt enkelt...
Här är de tre första kuddarna i samlingen  Julkuddar 2012 som växer för var dag. Förra året jobbade jag så mycket före jul så jag har ett behov att julskapa känns det som. Tur att jag har tid i år då...
Kram Nina

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara kuddar,blir supersugen på att skapa några också,men energin går till renoveringen av vårat kök,kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Lisa, det är inte så tokigt det heller! Man får skapa på olika sätt :) Ha en skön, kreativ helg.
    Kram

    SvaraRadera