tisdag 5 juni 2012

Han är så stor!

Glömmer aldrig när jag hörde den här sången första gången för flera år sedan. Det var nästan lika mäktigt som på den här videon. Den har betytt så mycket för mig sen dess. Sången berör mig varje gång jag sjunger den, i medgång, i motgång, som ett tack och som en bön...
När jag lyssnade på sången idag tänkte jag på att Gud alltid är så stor! När allt går som jag vill och allt är bra känner jag Guds storhet och gläds åt den i tacksamhet. Men Guds storhet känns lika stor när livet är tungt och det ser mörkt ut. Då känner jag mig omsluten av kärleken från Gud och kan tryggt vila i att hans tankar om mig är så mycket större än jag kan tänka själv. Jag har nog aldrig tvivlat att Gud inte hör mig och bryr sig om mig även i olyckor, sorg, sjukdom och motgångar. Då får jag göra mina önskningar hörda och jag vet att Gud bär mig genom allt. Att jag varit kristen hela mitt liv betyder ju inte att livet alltid är på topp, men det betyder att jag kan känna mig trygg ändå. Han bär mig genom allt.

Så stor är min Gud! 

Texten är så sann och i den här versionen helt fantastisk! Ta dig tid att lyssna fast du inte brukar lyssna på lovsång :) Skulle vara kul att få veta hur du blir berörd eller tänker när du lyssnar. Du får gärna höra av dig via mail också.

Kram och en hälsning om Guds välsignelse till dig! Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar