onsdag 14 december 2011

Julstök på riktigt!

Jag tycker att jag kommit i ordning inför julen och kunde ta mig tid att njuta i soffan med glöggmuggen. Då, ringer målaren och frågar om han kan få komma in till mig och tapetsera för det har kört ihop sig med annat jobb... Jaha, där rök glöggen i soffan!

Gårdagskvällen ägnades åt att tömma kök och Axels rum. Där är det spacklat nu så i morgon är det nog färdigtapetserat där.I kväll fortsätter jag med vardagsrummet. Mitt rum och hallen får han ta nästa vecka så jag hinner röja under helgen.

Det jag kan känna är skönt är att jag slipper slipa, spackla och göra allt tråkgöra men när jag har fixat allt sånt själv tidigare så gjorde jag inte sex rum direkt efter varandra... och absolut inte veckan före jul! 

Här hittar du det jag skrev när jag valde tapeterna. Men det blev inte den grå vasstapeten utan en med gröna björklöv i köket.

Kram Nina

Spana in min Bloppis också för där finns en del nya grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar