lördag 1 oktober 2011

Lördagsfika och konsert

Det är glest mellan inläggen här nu, sorry. Det är inte lika mycket fritid  nu med nytt jobb men det kommer bli bättre. Helgen är här och jag hinner fixa lite här hemma. I kväll ska jag på konsert med Golden Resurrection. Men innan det ska Helena komma över på fika. Det blir kladdmuffins den här gången. Receptet har jag fått från min kusin Kerstin som alltid har nya smarriga recept!



Kladdmuffins
 100 g margarin
2 ägg
2½ dl strösocker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
½ tsk bakpulver

Smält margarinet och låt svalna. 
Vispa socker och ägg poröst. 
Blanda i allt det andra och vispa. 
Grädda i 200 grader ca 10-12 minuter. 

Nu ska jag ut på skogspromenad med två vita yrbollar jag är hundvakt åt idag. Det verkar vara enda sättet att få ut mig i skogen... Konstigt det där, hmmm.

Kram Nina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar