söndag 20 juni 2010

Gamla vänner

Tänkt vilken förmån det är att ha ett tillfälle per år då man har möjlighet att träffa gamla vänner som man inte har sett på 20 år, några träffar bara just här varje år, nära vänner som man träffar ganska ofta och helt obekanta människor som man knyter kontakt med.

Jag pratar om Nyhemsveckan som började i fredags och slutar nästa söndag. 10 dagar i husvagn bland tallarna utan el. Det är sant, jag lovar: utan el! Det är ingen camping alltså, men på vissa områden har man gjort i ordning så marken inte lutar enormt mycket utan man kan sätta ut bordet i förtältet utan att mjölken vickar ur tetran. Men där står inte vi... Vi står backen neranför, de där onumrerade "platserna" i skogskanten där man häller bara väldigt lite i glaset för att ha något kvar. Där man kör in kilar under ena husvagnsdäcket och hissar upp ena hörnet så högt det bara går medan ett annat hörn står på backen. Allt för att få det någorlunda plant enligt vattpasset. Där står vi!

Men vad gör det att träffa en hel del teamelever och många, många vänner det uppväger allt! I år står jag i Teamträningsskolans och Ledarskolans monter i Stråkenhallen vilket gör att jag träffar enormt mycket folk. Så kul att få höra om det som hänt sen förra året eller till och med allt som hänt sen sist man träffades för 15 år sedan.
Mötet med vänner är alltid intressant.


Just nu laddar jag datorn, Albins och min mobil samt kollar vad som händer runt i världen när jag står i montern. Det är lugnt just nu så man får passa på. Albin är med sina yngre syskon så jag får jobba. Han åker hem idag så jag har några andra som är med de små A:na då. Kusinerna Jesper och Linus kommer med sin pappa snart så då har Alice någon mer att vara med. Axel har hittat en kompis från förra året och en ny i år.


Gå gärna i på hemsidan och kolla på alla möten som är webbsända. Klicka här! Nyhem ligger utanför Mullsjö, som ligger några mil norr om Jönköping, om du undrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar